, bisnis internet sukses, uang, rupiah, dollar

Individu Malaysia Paling Kaya Di Dunia Dengan Aset 20 Trillion

Sponsored

usahaberhasil.com, bisnis internet sukses, uang, rupiah, dollar usahaberhasil.com, bisnis internet sukses, uang, rupiah, dollar usahaberhasil.com, bisnis internet sukses, uang, rupiah, dollar

Individu Malaysia Paling Kaya Di Dunia Dengan Aset 20 Trillion



image
Anak kelahiran Perak, Kamal Ashnawi (KA) mendakwa beliau kini mempunyai wang simpanan melebihi 5 trilion Euro (RM20 trilion), menjadikannya orang terkaya di dunia . Rekod sebelum ini Carlos Slim dari Mexico dengan kekayaannya  RM224.7 bilion dan diikuti oleh Pengasas Microsoft, Bill Gates dengan kekayaan berjumlah RM170 bilion.

Kamal adalah Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Sierra Petroleum (M) Sdn. Bhd. yang pernah mencadangkan projek kilang penapis minyak mentah di Kedah pada 2005.

Bukti kekayaannya ditunjukkan dengan mengemukakan kepada pemberita salinan penyata bank HSBC di London yang membolehkan  beliau menjadi individu pertama di dunia bergelar ‘trillionaire’.
Katanya lagi  kekayaan yang diperoleh berasal daripada warisan diraja menerusi akaun bagi Combined International Collateral of the Global Debt Facility yang dibuat keluarga diraja dunia pada 1875.

Dan  beliau mendakwa dia juga adalah keturunan diraja dari Jawa, Indonesia dengan namanya Raden Mas Prabhu Gusti Agung Ki Asmoro Wijoyo dan dijangka ditabal menjadi Maharaja Indonesia dalam beberapa tahun lagi.

Sumber asal – Utusan Malaysia.

Wahh hebat sungguh. Biar betul ada aset peribadi sampai banyak tu?? 5x ganda lagi kaya dari individu paling kaya didunia sekarang ni. Agak agak la nak nipu pun. itu dah campur aset syarikat dah kot tu? Kalau syarikat pun takkan la sampai 20 trillion?Bill Gate pun kalah woi..Entah la nak cakap ape pun tak tahu. Paling tak leh blah dia cakap nak ditabalkan jadi maharaja tu. haha. Tak ke marah puak puak indon tu nanti? Tak pasal pasal rakyat Malaysia kat sana semua kena naik kereta kebal nak ke mana mana . 
nah sekian itu artikel postingan tentang Individu Malaysia Paling Kaya Di Dunia Dengan Aset 20 Trillion semoga sharepaste dapat memberikan tebaik untuk anda , jangan lupa ada yang terkait tuh di bawah ini dan ada juga yang musti kamu baca lewat daftar isinya ^_^

Sponsored
usahaberhasil.com, bisnis internet sukses, uang, rupiah, dollar
Copyright 2012. All rights reserved. Check PageRank
Present by kackdir mata-update